Prezentacja projektu na 3. Kongresie Nauczycieli Fizyki

Zapraszamy do udziału w 3. Kongresie Nauczycieli Fizyki, który odbędzie się 5-7 września 2024 na Wydziale Fizyki UAM.

Kongres Nauczycieli Fizyki jest wydarzeniem promującym integrację środowisk nauczycielskich i naukowych skupionych wokół dydaktyki fizyki. Inicjatywa organizacji tych spotkań wynika z obserwacji i konieczności przeciwdziałania obniżaniu się zainteresowania przedmiotami ścisłymi i przyrodniczymi wśród uczniów. Dlatego ważne jest rozwijanie umiejętności dydaktycznych i merytorycznych nauczycieli oraz wprowadzanie ich w najnowsze trendy w nauczaniu fizyki. Kongres to miejsce wymiany doświadczeń między nauczycielami – praktykami a naukowcami z różnych dziedzin fizyki.

Tematyka Kongresu:

  • pozycja fizyki w edukacji,
  • zmieniona podstawa programowa z fizyki,
  • egzamin maturalny,
  • metody nauczania fizyki,
  • praca z uczniem zdolnym oraz ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

W ramach Kongresu przewidujemy:

  • wystąpienia zaproszonych gości,
  • wystąpienia ustne zgłoszone przez uczestników,
  • warsztaty dla nauczycieli,
  • Rynek Dobrych Praktyk.
Zapraszamy do odwiedzenia strony kongresu: https://3knf.amu.edu.pl/

O Projekcie Kosmiczna Łódź:

Projekt Kosmiczna Łódź, realizowany w ramach programu ŁÓDŹ AKADEMICKA - NAUKOWA, KREATYWNA I WIELOKULTUROWA 2024, dofinansowanego ze środków Miasta Łodzi przez Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw Obywatelskich OPUS ma zachęcić uczniów szkół średnich do zainteresowania się fizyką i podjęcia studiów na Wydziale Fizyki i Informatyki Stosowanej UŁ.
Projekt przedstawia koncepcję sieci stacji rejestrujących lokalne pęki kosmiczne docierające do Ziemi. Każda stacja składa się z czterech detektorów scyntylacyjnych i jednostki sterującej, która monitoruje prace detektorów. Modułowa konstrukcja zestawu pozwala na wykorzystanie pozyskanych wyników na zajęciach edukacyjnych na temat promieniowania jądrowego, fizyki relatywistycznej, fizyki cząstek elementarnych oraz jako pomoc dydaktyczną w procesie nauczania fizyki.
Jako przykład przedstawimy kilka wstępnych wyników zebranych przez uczniów szkół średnich z teleskopu mionowego CREDO-Maze oraz wyniki z doświadczenia przeprowadzanego w kopalni.